October 28, 2010

Njoke od bundeve i Torta od narance



Evo opet jednog dvojca sa bloga Just good food , koji je pod istragom u okviru FBI rukavica , igre za food blogere sa nasih prostora,  koju je osmislila Maja sa Cooks and Bakes.

Da se ponovim, Nadin blog je prepun ukusnih jela i predivnih fotkica, i zaista sam uzivala da ga  cesto posecujem. Zao mi je sto nisam vise toga isprobala, ali jednostavno ne mogu da postignem sve sto zazelim. Sigurno cu praviti, nakon isteka istrage, Zapecene kobasice koje su isprobane na mnogim blogovima sa pozitivnim reakcijama, a cini mi se da bi jelo kod nas u kuci bilo dobro prihvaceno.
Da se vratim njokama i narandzama.
Jako volim bundevu i sve od nje, bilo u slatkoj bilo u slanoj varijanti. Kada sam napravila testo sa 500g brasna, ucinilo mi se da se lepi previse, pa sam dodala brasna, i naravno preterala, njoke su bile malo tvrdje. Tako da cu se sledeceg puta drzati recepta ili u najgorem slucaju dodati sasvim malo brasna.
Njoki od bundeve kod domacice.



Sastojci:

1 kg bundeve
500 g brasna ( u mom slucaju oko 700g, previse)
2 jaja
svezi bosiljak
maslinovo ulje
so, biber
parmezan



Bundevu ispeci na 200 stepeni u rerni, oko sat vremena, pa je ohladiti a zatim ispasirati. Dodati jaja i so, kao i malo seckanog bosiljka, po ukusu, i brasno. Umesite izdasno testo. Oblikujte njoke; pa ih skuvajte u zavreloj  posoljenoj vodi. Gotove su kada isplivaju na povrsinu.
Vruce ih prelite zagrejanim maslinovim uljem pa pospite parmezanom i bosiljkom.


Verzija za stampu


Torta od narance kod Nade



U mojoj varijanti:

 Za podlogu:

150 g samlevenog keksa
5 kasika otopljenog margarina


Za nadev:

2 manje narandze
1 soljica secera (one manje za kafu od oko 1 dl)
2 kasike limnunovog soka
150 ml vode
250g krem sira
3/4 soljice secera
4 jaja
2 kasike brasna
100 g kisele pavlake
narendana korica jedne narandze
3 kasike soka od  narandze (cedjeni)




Naradze oljustite ljustilicom za povce, pa nasecite na tanke kolutove i ocistite ih od kostica. U dublji tiganj stavite secer, sok od limuna i vodu pa na srednjoj vatri kuvajte dok se secer ne otopi, dodajte kolutove narandze i kuvajte poklopljeno 5 min, pa otklopite i dinstajte joj 15 minuta. Po potrebi dodajte jos vode, na karju treba da bude oko 100 ml tecnosti. Ostavite da se ohladi.

Rernu zagrejte na 150 stepeni. Pomesajte keks i otopljen margarin i rasporedite u kalup za torte sa obrucom koji se skida, ivice treba da budu oko 1 1 i po cm.
U vecoj posudi izmikirajte sir i secer, pa dodajte jedno po jedno jaje i miksirajte jos malo.Dodajte brasno, pavlaku i koricu narandze i jos mutite.Izlite smesu u kalup i pecite oko 60 minuta. Ostavite malo u iskljucenoj rerni, pa je izvadite da se hladi na sobnoj temperaturi, pa tek onda u frizideru.Starvite kolutove naradze da se cede na resetci, pa ih poredjajte na dobro ohladjenu tortu. U serpici zagrejte preostalu tecnost u kojoj se kuvala narandza, treba da je bude oko 100 ml, drzite na vatri oko 2-3 minuta, pa je sklonite, dodajte sok od narandze. Malo ohladite pa premazite tortu.



Napravila sam dve greske u pripremi ove torte, prvo sam odabrala skroz pogresan keks, Nada je savetovala keks od graham brasna, i kako ga nije bilo u podavnici ja uzmem keks sa kakom. Tek kasnije sam skontala da je to posan keks, i da je kolicina margarina koju sam stavila mala i podloga mi se krunila. Druga stvar mi se desila sam gornjim prelivom, jednostavno je bio suvise tecan, pa je iscureo kada sam otsekla prvo parce. Ono sto me odusevljava je kako su te moje greske eleminisale jedna drugu. Posle slikanja i secenja prvog parceta vratila sam tortu u frizider i kada sam uvece htela da odsecem jos shvatila sam da je podloga upila onu tecnost sto se slila i tako prestala da se kruni. Savrseno. Liker koji je Nada stavila u nadev, a ja ga nemam,  sam zamenila koricom narandze i svima se svidelo i tako.

Verzija za stampu
Pin It Now!

6 comments:

  1. Krasno izgledaju njoke, baš mame, a tortica izgleda toliko osvježavajuća. Davno sam ova oba jela radila, ali super si me podsjetila na njih..
    Slikice su predivne, hvala puno!

    ReplyDelete
  2. odlično izabrano i još bolje napravljeno

    ReplyDelete
  3. Volis te narandzastu, reklo bi se :)
    Super su ti i njoke i ovaj slatkis!
    Pozdravi!

    ReplyDelete
  4. Hvala devojke.

    @Majo, bas volim, vidi se...i limun, kada sa njim pocnem necu znati da stanem lol

    :)

    ReplyDelete
  5. odličan izbor recepata i odlično pripremljeno ! I ja sam mjerkala ove njoke i u zadnji tren odustala jer nisam imala vremena. Super mi je vidjeti ih kod tebe.
    A torta je tek super, jako dobro izgleda !!

    ReplyDelete