November 22, 2014

Sekelj gulaš



Sve nekako miriše na sneg. Kada pogledam u nebo i ono mi nekako liči na sneg. I zaista jedva čekam da vidim pejzaže koji me okružu u belom. Zaželela sam se pravog snega, onog iz detinstva....ili mi se samo čini da je sve tada bilo lepše i belje?
Ovo jelo mi je nekako jedna od asocijacija na prvi sneg (o drugim asocijacima više kada on stvarno padne).
Inače već imam recept na blogu za Sekelj gulaš i tamo možete pogledati istorijat i kako sam čitajući knjigu prvi put čula za jelo i oprostite mi što ga reobjavljujem ali sam htela da mu dam poseban akcenat....
Priprema nije previše komplikovana, svi sastojci su nam i više nego poznati i dostupni. Sve je tu. ali malo drugačije. Ono što daje poseban šmek Sekelj gulašu je kim, nema ga puno i ne dominara ali daje neku finu notu celom jelu. I trebalo bi da se pošteno zaljuti!
Recept je objavljem i u Mezzeu.



Sastojci:

 
250 g junećeg mesa, od buta
250 g svinjskog mesa, od buta
200 g mesnate slanine
750 g kiselog kupusa
400 g crnog luka
1 l juneće supe
4 čena belog luka
1/2 kašičice kima
2  lovorova lista
kora polovine limuna
tucana ljuta paprika, po ukusu
pavlaka ili mileram, za posluživanje
so, biber

 



U većoj šerpi na malo ulja ispržite slaninu, izvadite je i ostavite da se ocedi od višaka masnoće.  U šerpu stavite meso sečeno na manje kocke da se prži, da porumeni sa svake strane. Kada je meso gotovo dodajte sitno sečen  crni luk, dinstajte dalje dok luk ne postane staklast, zatim  stavite  beli luk i slaninu i dinstajte sve zajedno minut dva.  Stavite kim so i biber,  pa opran i ocedjen kupus , dalje dinstajte dok kupus malo ne omekša . Nalite supom, dodajte limunovu koru i lovor.  Kuvajte oko dva sata, pazeći da ne ostane  bez tečnostii povremeno mešajući. Na kraju izvadite limunovu koru, dodajte ljutu alevu papriku i poslužite uz pavlaku.

Recept za štampu
Pin It Now!

9 comments:

  1. i sada se sjećam kada sam ga prvi put napravila...sjećam se moga muža i njegovog uznemirenog pogleda: šta je ovo? ko je vidio kuhati svinjetinu i još s kupusom? i vrhnje u kupus? bilo je tu i puno pitanja a na kraju: pa, ovo stvarno nije loše...ovo je dobro :) pravo dobro...
    odlično zimsko jelo...miriše na zimu i na dobro...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Volim ih kada su tako skepticni i puni pitanja i podpitanja a na kraju odusevljeno kapituliraju :)

      Delete
  2. Ja prvo moram da kažem da mi je lonac predobar :) a i ono u njemu naravno :))

    ReplyDelete
  3. Izgleda divno, a verujem i da je i preukusno!

    ReplyDelete
  4. Recept mi se sviđa, a slike su tako verne da mi se čini da osećam i miris po kući.

    ReplyDelete