January 23, 2016

Kabsa




Zima nam je konačno pokazala svoje lice. Belo i hladno, ali lepo. Svakako mnogo lepše od tmurnog i sivog vremena koje smo imali pre toga. Ili u decembru. U decembru smo bili u Zrenjeninu. Kada me stignu dani nostalgije obično mi nedostaje grad (ljudi mi nedostaju svakog dana), ulice koje poznaju moje korake, svi oni skriveni uglovi i priče koje te ulice pričaju. Ponajviše mi nedostaju one priče koje zajedno pričamo. U tim mojim razmišljanjima o gradu u kome sam odrasla uvek je sve zeleno i sunčano. Ili okovano snegom i zaslepljujućom belinom. Ovog decemra je Zrenjenin bio siv, musav i maglovit. Ali su ljudi bili topli i nasmejani. Srećni. I to nas je ispunilo.

Kabsa je jelo poreklom iz Saudiske Arabije, ovaj recept sam dobila od May pa se oseća malo Libanskog uticaja. Više povrća, što se meni jako dopada. 
Uživajte u zimi uz ovio divno i toplo jelo. Ispuniće vas dobrim vibracijama sigurno!
Recept je objavljen u Otobarskom Mezze-u.

Jelena sa sajta Hrana Piće Priče me je zamolila za mali interviju i zaista sam uživala u pisanju....
---------------------------------------------------------------------------------------

Kabsa
za 4-6 osoba

3  bataka sa karabatkom
2 manja luka
2-3 čena belog luka
1 cm svežeg đumbira
1 crvena paprika babura
1 veliki zreli paradajz
1 kašika paradajz pirea
1 1/2 šolja*  basamiti riže
korica jednog limuna ili jedan mali sušeni limun
po 1/2 kašičice cimeta, kardamoma, čilija u prahu, crvene mlevene paprike, korijandera u prahu
so i biber po ukusu



listići badema i suvo groždje za posluživanje
Sipajte rižu u činiju i prelite je vodom. Ostavite da odstoji sat vremena pre pripreme.
Osušite piletinu pa je posolite. U maloj činiji pomešajte ostale začine. Sa delom tih začina začinite piletinu.
Dobro zagrejte dublji tiganj (ili pliću širu šerpu) pa na malo ulja prepecite piletinu sa svih strana. Kada se na piletini uhvatila fina korica stavite je sa strane. U tiganj ako je potrebno dodajte jos malo ulja.  Izdinstajte luk, pa mu dodajte sitno seckanu papriku. Kada je i paprika gotova dodajte narendani đumbir, narendanu koricu limuna i sitno iseckan beli luk. Nakon toga dodajte i preostale začine. Propržite ih kratko pa dodajte oljušte i sitno iseckan paradajz i paradajz pire. Dinstajte dalje oko minut-dva. Zatim uspite u tiganj oko 1 l vode. Kuvajhte sve zajedno oko 20 minuta poklopljeno. Nakon toga Izvadite piletinu. Pirinač koji se natapao u vodi dobro ocedite pa ga stavite u tiganj i kuvajte poklopljeno na smanjenoj ringli  još oko dvadest  minuta ili dok nije riža kuvana.
Ugrejte rernu na 220˚c i zapecite piletinu, da lepo porumeni.
Na malom tiganju na malo maslinovog ulja lagano propržite bademe i suvo grožđe.
Na tanjir servirajte prvo rižu, dodajte piletinu, pa sve pospite bademima i suvim groždjem.

*šolja 250 ml

Recept za štampu


Pin It Now!

2 comments:

  1. Piletinu ne jedem, ali zato znam kako čovjek doživljava grad u kojem je rođen ili onaj u kojem je doživio nešto prvo, značajno. Imam takva dva grada.

    ReplyDelete